Itu ihmettelee - Mitä maksaa hyvä asiakaspalvelu?
Mutta palataan hieman taaksepäin ajassa.
Jokin aika sitten kekkasin, että haluan toteen X - tässä kohtaa en kerro mistä tuotteesta tai yrityksestä on kyse.
No eikun Googlettamaan. Löytyi ja ihanissa väreissä. Heidän sivuillaan oli, että vielä kuunvaihtumisen aikoihin ilmaiset toimituskulut.
Mutta heidän sivuillaan kerrottiin myös että ovat Suomen kädentaidotmessuilla. No päätin, että koska sinne olen menossa niin jätän tilaamatta ja käyn heidän messuosastolla, ja näin tein.
Kun kysyin, että mitkä näistä tuotteista on etsimäni, sain kuulla että niitä ei ole otettu matkaan. Jos tieto heidän verkkokaupassa olisi ollut, niin ohi oli minulta mennyt.
Kerroin sitten, tuon aiemman, että olin jättänyt tilaamatta. Kaksi myyjää siinä kohti vetäytyivät penkeilleen istumaan, enkä nyt muista pahoittelivatko kuinka paljon. Itseasiassa olin ajatellut toistakin tuotetta joita heillä mukana, mutta koska he vetäytyivät ja itsellä paha mieli, niin en jäänyt niistä kauppaa tekemään... no ajattelin, että tilaan sitten samalla kaikki.
No en tilannut koska tuotteet ei vielä olleet palautuneet heidän verkkokauppaan. Toki ymmärrettävää, että sunnuntaina pitkä päivä purku ja matkat. Ehkä huomenna olisi ollut? Mutta en jäänyt odottamaan, olisin halunnut ne tuotteet siis sunnuntaina, niin just nyt en sitten yhtään enempää odottelemaan...
Siis niin olin odottanut noiden tuotteiden ostoa, hyvä ettei silmät pettymyksestä kostuneen, vanhalla akalla. Tuo varmaan kertoo sen kuinka pettynyt olin. No jos nämä myyjät olisivat olleet ajan tasalla niin olisivat kertoneet sen, että tilaa verkkokaupasta ja valitse "jatkotilaus 0,00 e" niin saat toimituksen ilmaiseksi. Sellainen näytti sivuilla olevan eilen kun tein tilauksen, tänään on toimituspäivä, toivottavasti. Tosin en sitä käyttänyt koska siitä ei oltu sovittu.
Mutta ei mitään reaktiota - eli kuten todettu 5,40 euroa olisi maksanut saada asiakas tyytyväiseksi, enkä kirjoittaisi tätä, vaan kertoisin iloissani saamastani hyvästä asiakaspalvelusta.
Juu ei ole tuosta summasta kiinni, vaan siitä miten vähällä vaivalla saadaan tyytyväinen asiakas.
Niin Googletin vielä uudelleen että löytyykö joltain toiselta toimijata vastaavia, no valitettavasti ei, ja siksi tilasin heiltä. Ja tilauksen viestikenttään kerroin tarinani. Eli en vian purputa "selän takana".
Myös ystävät joiden kanssa olin messuilla olivat mielessään todenneet tuon seikan, ja siitä juteltiinkin paluumatkalla. Eli loppujen lopuksi oikea summa taitaa olla 5,40 jaettuna kolmella eli 1,80 euroa. Toinen ystävistä oli myös ajatellut ko. tuotteita, mutta luulemapa, että hänellä se jää ajatuksen tasolle.

Näitä ikäviä sattuu. Sain paketin noutoilmoituksen. Ihmettelin, mutta päätin ajaa 20 km hakemaan ihmettä.
VastaaPoistaNäytin ilmoituksen ja henkkarit, sain paketin. Vasta kotona huomasin siinä väärän nimen. Otin yhteyttä myyjään, merinovillayritykseen, ja selvitin asiaa. Sovitusti vein paketin oikean vastaanottajan postilaatikkoon. Ilmoitin sähköpostilla myyjälle ja ostajalle, että asia hoidettu.
Kumpikaan ei ottanut yhteyttä, ei edes pientä sanaa "kiitos".
Turhaa ajelua tuli 80 km.
Jäi ajatus, että seuraavalla kerralla kiikutan paketin roskiin.
Enkä ikinä osta mitään kyseisestä firmasta, eivätkä ystävänikään. "Hyvä sana kuuluu kauas, huono vielä kauemmas"
Juurikin näin. Itselleni tulee etunimi-sukunimi kaimojen posteja. Tärkeimmistä ilmoitan lähettäjälle. (Tunnisteella "Kaimojen postit" taitaa löytyä täältä blogista.) Kerran erään optikkoliikkeen maili ajanvarauksesta tuli minulle, siinä oli kaimankin puhelin numero. Optikkoliikkeestä sanoivat "soitatko sinne että sinulla hänen maili".. Siis TÄ... mulla ei ole osaa eikä arpaa asiassa. Sanoin, että teidän asiakas te hoidatte PISTE
Poista