Mä siis olen Itu

Mä siis olen Itu, Vantaan Seutulasta syntyisin Saunahattu-Itu eli lempinimeni on Itu, jonka sain, kun pikkuveljeni Tomi opeteli puhumaan. Ritva on siis nimeni, ja minulla on kaksoissisko Tuula, jota olen 13 minuuttia vanhempi.

Taiteellisuuteni ja luovuuteni olen perinyt Anneli-äidiltämme. Ja pitkään olinkin sitä mieltä, että pelkästään kiinnostus käsitöitä kohtaan tulee hänen puoleltaan.

Mutta tuossa kun kerran sähkörukilla kehräsin ja juttelin samaan aikaan Risto-isämme kanssa, niin hän kertoi, että Helmi-mummo, eli hänen äitinsä oli keritsenyt Seutulan kylän lampaat.

Lisäksi isovanhemmillamme oli kaksi lammasta, joista mummo karstasi ja kehräsi lankaa ja neuloi neuleiksi. Harmaita, kun olivat musta ja valkoinen lammas. Meidän lapsuudessa lampaita ei enää ollut oli vain kanala. Mutta käsikarstaimet, rukin ja kanalatallin seinässä roikkuneet ruosteiset keritsimet muistan nähneeni.

Tässä siis oli pala taustaani....

#byitu #saunahattukauppa #saunahattukauppafi #saunahattuitu #saunahattu #saunahat #saunahattuhuovuttaja #yrittäjä #minuntarina #tarinatorstai #yrittäjäesittely #tiedämitäostat #saunahatussaonitua #hankikerrallakunnollinen #ituhuovuttaasunsaunahatun

 

Kommentit

Luetuimmat

Ihan eka märkähuovutustyöni

Rukkiviikko -2023 - Tiistai

Saunahattu sunnuntai – tekijänoikeudet, mallisuoja, kopiointi

Kohti ko. tapahtumaa - EWA (European Wool Association) 3.rd study tour

Somen siivous loppusuora vaiko maaliviiva?

Sami-saunahattu - konepestävä kunnollinen saunahattu

Suomen Kädentaidon messut 2023 - Pirkkahalli - Perjantai 17.11.2023

240. Sauna Hermanni

Sika kivaa alkavaa viikonloppua