Voihan bonukset ja vakuutusyhtiöt - Episodit 1-8


Kuva ei varsin liity, paitsi ajankohtaan, ja aina ihmetellyt että miksi ihmeessä juuri E-osa - tai no tiedän että "huono sattuma". Nopeasti lukien Ei kiirevastaanotto 😂

No asiaan, Episodi 1 - eli samoihin aikoihin kun selkä päätti kiukutella niin soitti vakuutusyhtiöstä myyjä - ihan hyvää sillä olin jo ajatellut, että pitäisi kilpailuttaa. Ja puhelu tuli vielä vakuutusyhtiöstä jossa jo koiravakuutukseni oli, eli mikä jottei.

Käytiin läpi olemassa olevat ja siirrot, lisäksi sattuneesta syystä otin itselleni tapaturmavakuutuksen, vaikkei selkäni nyt tapaturmaan liittynyt, mutta kuitenkin.

Lopputulos oli se että uudet vakuutukset näytti maksavan hiukan vähemmän sen tapaturmavakuutuksen kanssakin. Sovittiin että nykyinen hoitaa aiempien vakuutuksien irtisanomisen, tosin ei niissä ollut kuin tovi voimassaolo aikaa, ja sieltäkin oli tässä rupeaman aikana tullut jo uudet laskut, eli siksi teisin päivitetyn tilanteen hinnoista.

Onneksi alusta on tavallaan jo pidempi aika sillä käänteitä oli. Ei mennyt ihan kuten piti. Osa itseasiassa oli vanha taakse jäävän vakuutusyhtiön virhe, mutta minulle oli luvattu, ettei minun tarvitse asiaan puuttua, no jouduin puuttumaan. Laitoin myyjälle tietoa, että toinen vakuutus ei ole irtisanoutunut. Tuli vastaus että kaikki kunnossa. No ei ollut.

Jouduin ottamaan yhteyttä vanhaan vakuutusyhtiööni ja siten sain nimen ja siltä laitettiin minulle sähköinen irtisanominen. No laitoin viestii myyjälle nimen kera, ja hän laittoi uudelleen tietoa vakuutuksien irtisanomista, no niin tuli tieto että homma kunnossa, silti minun mailiini tuli muistutuksia allekirjoittamisesta, en noteerannut, lopulta tuli viesti, että "vanhentunut". Ei hätää sillä tiesin että homma oli kunnossa sillä olivat palauttaneet päättyneen osuuden rahat.

No mutkia muitakin. Vakuutus myyjä oli jostain kumman syystä vetänyt vakuutukset koiravakuutuksen päivämääriin. Tosin autovakuutus oli siten kuin normaalisti ymmärretään, että alku päivästä + vuosi voimassa. Mutta koti ja tapaturmavakuutukset olikin noin puolentoista kuukautta oma pätkä ja sitten uusi vuoden pituinen. Ilman, että tätä oltiin minulle kerrottu.

Lisäksi vaikka olin pyytänyt että laskut tulevat yhdessä erässä, oli yksi vakuutus neljässä erässä, tosin tämä oli jo tarjousvaiheessa ja sain sen oikaistuksi. Yhdessä erässä maksaminen toi alennusta. Pitäähän ne maksaa kuitenkin. 

No sitten tuli laskuja johon oli nuo pikkupätkät yhdistetty samaan laskuun, summa oli jotain muuta kuin oltiin edes puhuttu. Mailia soittoja... ihan en muista kuin paljo ja missä järjestyksessä.

Kun soitin vakuutusyhtiön normi numeroon niin sen jälkeen myyjä otti yhteyttä, siirappia ja hunajaa myyntipuheessa ja vuolasta pahoittelua, sorry minä en tuollaista osta.

💸💸💸💸💸

Muutaman mutkan kautta sain laskut aihe kohtaisina. Tosin tuo noin 100 e "väliraha" siellä edelleen. Suoraan sanottuna kusetus - laillinen kusetus.

Laitoin vielä mailia, että ei vieläkään mennyt ihan ok, vaikka maksoinkin. Halusin maksaa ne kaikki saman kuun aikana jotta bonukset tulisi saman kuun kertymään. No myyjältä tuli tyly viesti, suunnilleen näin, että "ole laskutukseen yhtyessä jos jotain laskuissa... Vastasin että maksettu, ja ei laskutus laskuta muutoin kuin myyjä on infonnut. 

No sitten seurasin bonus kertymiä ei näy kyseisenä kuukautena. Olin maksanut 25. päivä kyseistä kuukautta, eli pitäisi näkyä.

Episodi 2.

Sitten alkoi "tilipäivä" 💵💵💵💵💵 lähestyä. Löysin yhden eli n. 33 % kaikista vakuutuksista maksun menneen bonusostoihin. Tosin se oli kirjattu 14. kyseiselle kuukaudelle eli 11 päivää ennakkoon ennen kuin edes olin maksanut. Siksi en heti sitä kekannutkaan koska seurasin 25. päivän mukaan.

Siis pointtini on se, että sen maksettavan bonuksen suuruus olisi ihan eri luokkaa kuin jos se jaetaan 30 %/64 %, ja vielä huomioiden muut kyseisen kuukauden ostot.

Ensin soitin bonusta jakavaan asiakaspalveluun. Totesin hänelle tilanteen ja hän totesi, että ne tulee vakuutusyhtiön tilityksen mukaan, heillä ei voida tehdä mitään. No sanoin että luultavassti ne bonus eurot on mennyt puhelun hintaan, vaikka itse olen syytön tilanteeseen. Hän lupasi lähettää XX euron lahjakortin. Sitä odotellessa. - Saapui 16.05.

Episodi 3.

No sitten soitin vakuutusyhtiöön. Siellä vastattiin etunimellä, minä puolestani jouduin kertomaan nimeni, osoitteeni numeroineen, postinumeroineen paikkakuntineen, puhelinnumeroni, sähköpostiositteeni, jotta tämä etunimellä vastannut iäkkäämpi henkilö sitten alkoi selvittää tilannetta.

Ainoa mikä selvisi oli se että vakuutusmaksut jotka on maksettu ennen 20. kuluvaa kuuta kartuttavat kyseistä kuukautta, sen jälkeen ne siirtyy seuraavalle. Tätä vakuutuksen myyjä ei kertonut. Sanoinn, jos rehti myyjä niin tuo on asia joka tulee tuoda esille, sillä niistä oli silloin muutoin puhe. Jätti ns. pikkupräntin kertomatta tuo myyjä.

Sitten tämä etunimi kaivoi aiempia tietojani ja katsoi asiakseen kääntää 🔪haavassa... "olet 2023 vuonna maksanut 29. kuluvaa kuuta ja oli joku toinen vastaava. Selvä oma tappio, olen luottanut heidän järjestelmäänsä - VIRHE 😡 . No kyse oli pienemmästä summasta kuin mikä nyt oli kyseessä. Mutta "rikos" oli asiakasta kohden tapahtunut siis useasti.

Selvisi... no niin siis noin 30 min aikana että tällä etunimi virkailijalle hänen omien sanojensa mukaan ei ollut valtuuksia tehdä mitään, paitsi hän kyllä totesi että voi laittaa esimiehelleen soittopyynnön.

Loppupuolella kysyin että mikä hänen sukunimensä on? Hän vaikeni. Sanoin, että minä olen luetellut hänelle paljonkin tietoja itsestäni, niin miksi hän ei voi kertoa sukunimeään. Tosin tietty puhelun alussa ilmoitettiin puhelut nauhoitetaan sen ja tän sekä ton takia. Kysyin uudelleen - sain kuulla että hän on ainoa sen niminen siellä, että tiedetään kenen kanssa olen jutellut. Sanoin, että serkkuni on saman niminen, tällä kylällä on sen niminen taksikuski, eli kaimoja löytyy. 

Puhelu päättyi multa nousi kuvainnollisesti höyryä korvista.

Episodi 4.

Heti juolahti eräs asia joka jäi selvittämättä. Soitin samaan numeroon kuin aiemmin. Vastattiin aika pian ja kuulin saman nimen kuin edellisellä puhelulla. Tosin heleä ja nuorempi. Kysyin että mahdettiinko jutella äsken? Ei tuli vastaus, totesin että näin epäilinkin ellei ko. niminen ollut Jarkko Tammisen tasoinen äänenmuuttaja.

Kerroin, että sama etu nimi oli hänellä jonka kanssa juttelin hetki sitten. Sain kuulla että heitä on kolme samannimistä siellä mistä vastasi. Puhelut voivat ohjauta mihin päin Suomea, vapaalle olevalle "asiakaspalvelijalle". Tosin tietty kävi mielessä että oliko jompikumpi hänen kaimoistaan hän jonka kanssa tovi sitten juttelin?

No sama tietojeni kertominen. Tällä kertaa tämä toinen eli edellisen kaima otti asian hoitaakseen ja lupasi selvittää. Pyysin häntäkin laittamaan esimiehelle soittopyynnön koska kaima ykköseen oli mennyt luotto. Sovittiin että kaima 2 soittaa kun on saanut selville jotain.

Kysyin hänen sukunimeään ja hän kertoi, totesin että - Kiitos, sillä taidat olla oikeasti asiaa selvittämässä.

Ja myös rautalangasta vääntäminen kuinka eri summa % on jos sen ottaa vaikka 400 eurosta kuin 900 eurosta puhumattakaan yli tonnin suuruisesta summasta, huomioiden vielä ko. kuukauden osto.  Eihän ne ole aina samat.

Episodi 5.

Suht nopeasti kaima 2 soittikin, kertoi että myös nämä sieltä soitetut puhelut nauhoitetaan, hyvä hyvä. No oravanpyörä oli siellä valmiina. Sillä hän pyysi, että minun pitää soittaa bonusten maksajalle, että heiltä on tehty ne. Kysyin, että oletko nyt aivan varma, sillä siellä on selkeä virhe ja muita ei näy edes tämän kuun puolen saldoissa? Ei ollut.

Totesin, että minun on aivan turha soittaa jos vakuutusyhtiöllä ei ole varmuutta että ne on siellä rekisteröity, tietäisin vastauksen bonuksen maksajalta > soita vakuutusyhtiöön. Hän ei siis ollut varma, joten hän jäi vielä selvittämään asiaa, ja joo koska oli perjantai niin asia siirtyy seuraavaan viikkoon ja lauantaina kuinka ollakaan on "tilipäivä" - juu ei näkynyt siinä tilityksessä.

On toi leikkaushaava välillä kiukutellut hitusen reippaammasta kävelystä, mutta nyt se sitten intoutu siitä kun meinasi mennä hermo. Vihlaisi ihan kivasti, sanoin että nyt toi leikkausalue alkaa kiukutella, tovi vielä jatkettiin mutta ilkeä olo jatkoi oloaan, lopulta sanoin "moi moi, mä meen nyt pitkälleni" 📞

Episodi 6.

Koska noin viikkoon ei ole tapahtunut muutosta, soitin uudelleen. Nyt vastasi vastakaista sukupuolta, oletetusti asiakaspalvelua. Kuunteli ja vaikutti, että ymmärsi kertomusemi. Hän sanoi selvittävänsä ja soittaa takaisin.

En odottanut että samalla sekunnilla vaan otin puhelun Kelaan, sillä valitukseni oli kyllä mennyt läpi, mutta päivämäärät olikin sitten kaikkea muuta kuin piti. Eli olkaapa tarkkoja, älkää tyytykö vain siihen että valitus menee läpi ja jotain maksetaan. Kelan asiakaspalvelu oli jälleen kerran hyvää. Kerroin, että voisivat käydä nämä paperini rinnakkain läpi, niin sujuisi helpommin, samalla kysyin myös Kelataksi oudosta asiasta. Sillä sivut Kelalla näytti "Error 400". 

No miksi tämän tähän väliin laiton, johtuu siitä, että johan ehti asiakaspalvelu vakuutusyhtiöstä soittaa. Tosin en voinut katkaista puheluani Kelaan.

Episodi 7.

No onneksi asiakaspalvelija soitti uudelleen ja hän oli mielestään selvittänyt asian. No ei ollut, ei siis ollut ymmärtänyt selkeätä selvitystä. Hän kertoi että bonukset maksetaan 10. kesäkuuta. Voi hyvää päivää, enhän mä sitä kysynyt, vaan sitä että kun eivät edelleenkään näy.

Kysyin myös että miten korvaavat heidän virheensä. Eivät kuulemma mitenkään. Koska bonukset maksetaan, ei haittaa vaikka asiakkaalle tulee tappiota useampi kymppi.

Hänkin lupasi aittaa soittopyynnön esimiehelle tai siis esihenkilölle. Saas nähdä koska puhelu tulee. Tuskin tulee.

Tässä on sellainen pieni juttu, eli jos nyt irtisanoisin vakuutukset, niin Kaima 1. mukaan bonukset miinustettaisiin, ja kun en niitä ole saanut niin - ainakaan vielä - niin joutuisin palauttamaan bonukset vaikka en niitä ole saanutkaan.... siis tilanne tämä nyt.

Episodi 8.

Oho... seuraavana päivänä ylemmältä taholta vakuutusyhtiöstä soitetaan. Asiallisesti rahallisesti suhtautuva miesoletettu. Kertaa ja mä kertaan tapahtumat. Tosin jälleen kerran kuulen kuinka systeemi toimii, keskeytän  todeten että ei siinä ole epäselvää vaan se VIRHE ja sitä myötä itselleni tuleva konkreettinen rahallinen tappio. Hän vakuuttaa, että nyt jääneet tilittyvät sitten kesäkuun 10.

Korvaukseksi hän lupaa lähettää 2xXX euron lahjakortin. Saapui 21.05.

Jotenkin on sellainen tunne, että nuo kyseiset laskut eivät näy ostokeertymässä... mutta toivottavasti, sillä näitä episodeja tässä kyllä riittää jo ihan tarpeeksi.


 

Kommentit

Luetuimmat

Ambulanssilla sairaalaan, sairaalaan...

"Kuka lienetkin olet?"

Kierros vielä ja uudestaan.. sairaalaan...

Kylpytakki - kallista muovia

Siemennäkkileipä - kaura-siemen mix "näkkileipä"

Eräs lääkärikäynti - Osa 1. Tulosyy

Tiesitkö että "100 % villa" joka on Superwash-käsittely sisältää mikromuovia

Tee se itse - pyykkietikka

Villapyykin tulos.. hmm TAHROJA!

Ihan eka märkähuovutustyöni